Szkolenia z prezentacji
Szkolenia z prezentacji
Prezentacje dla praktyków – trening
12 osób, 1 trener, 2 dni, follow up
W szkoleniach z wystąpień publicznych najważniejsze jest przejście uczestników od intuicji do wiedzy (wiem, jak to zrobić) i trening umiejętności (praktykowanie wystąpień). Dlaczego podczas naszego szkolenia skupiamy się na takich elementach jak planowanie i projektowanie prezentacji, samokontrola zachowań niewerbalnych – postawa, gestykulacja, kontakt wzrokowy, akceptacja stresu/tremy, zarządzanie uwagą audytorium. Trenujemy z uczestnikami przydatne figury retoryczne, różne sposoby prowadzenia narracji, uczymy budowania relacji i dialogu ze słuchaczami oraz wyposażamy w narzędzia cechujące wiarygodnych mówców.
Trening wystąpień publicznych metodą Problem Based Learning
6 max 1-2 trenerów, 2 dni, follow up
Metoda ta polega na skonfrontowaniu uczestników z ich własnym problemem. Poszukiwanie rozwiązań motywuje do przyswajania nowej wiedzy. Ogromną zaletą tej metody jest wysoki poziom zaangażowania uczestników. Przykład: dajesz uczestnikom zepsute radio i mówisz „napraw je”. Ponieważ uczestnicy nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać zaczynają poszukiwać rozwiązań i dowiadują się jak je rozkręcić, z jakich elementów się składa, itd.
Na szkolenie uczestnicy przygotowują 10 min. wystąpienia i prezentują je na samym początku szkolenia. Po ich prezentacjach, kiedy dokładnie widać jakie są deficyty u poszczególnych osób, powstaje lista zachowań i obszarów wymagających korekty i przećwiczenia. Wszystkie działania zmierzają do tego, żeby wykonać końcową prezentację z wdrożonymi nowymi umiejętnościami.
Podstawową zaletą tej metody jest to, że trener pracuje na rzeczywistych deficytach poszczególnych osób, bo poznał je podczas pierwszej prezentacji, a uczestnicy mogą zobaczyć znaczący progres.
Tworzenie prezentacji z wykorzystaniem PowerPoint
12 osób, 1 lub 2 dni, 1 trener, follow up
Przyzwyczailiśmy się do wykorzystywania prezentacji multimedialnej tak bardzo, że zapomnieliśmy, że jest elementem wspierającym przekaz werbalny. Dlatego dobra prezentacja multimedialna musi być bardzo precyzyjnym i atrakcyjnym uzupełnieniem. Szkolenie uczy „zen projektowania”, zarządzania treścią na slajdzie, ułatwiania przedstawianie skomplikowanych procesów poprzez wizualizację, sprowadza przekonania do poziomu faktów, data storytelling (przyjazne prezentowanie danych), wykorzystywania potencjału power point, jako narzędzia – przyspieszacze, automatyzacje, formatowania obrazów i kształtów, wykorzystywania wzorca slajdów.
Praca głosem w call center i nie tylko
12 osób, 1 trener, 1 lub 2 dni, follow up
W telefonicznej obsłudze klienta mamy do dyspozycji tylko głos i mowę. Świadome posługiwanie się nimi pozwala panować nad trudnymi sytuacjami, przejmować inicjatywę i nadawać ton rozmowie. W tym wypadku głos i mowa to również profesjonalny wizerunek firmy. Podczas szkolenia uczestnicy rozwijają takie umiejętności jak: dynamika mówienia – rytm, akcent i intonacja, bez wysiłkowe posługiwanie się głosem, stosowanie intonacji opadającej na końcu wypowiedzi i podczas zadawania pytań. W szkoleniu również zwracana jest uwaga na tempo mówienia, jak pozwolić dać upust emocjom klienta, jak neutralizować jego dynamikę i zbudować w nim poczucie bezpieczeństwa przez głos.
Storytelling
12 osób, 1 trener, 2 dni, follow up
Wykorzystując konstrukcję „Koło podróży bohatera” opisaną przez J. Campbella uczestnicy uczą się tworzyć atrakcyjne historie, które można później wykorzystać w prezentacjach. Storytelling, czyli opowiadanie historii to atrakcyjna forma narracji dzięki której można lepiej sprzedawać, ułatwiać rozumienie skomplikowanych procesów, tworzyć przykłady, które uwiarygadniają nasz przekaz. Znajomość zasad storytellingu podnosi prezentacje na wyższy poziom.
To szkolenie uczy przy okazji zasad improwizacji, rozwija komunikację werbalną, zaznajamia z archetypami wykorzystywanymi w budowaniu marki osobistej.